دیدبان

به "خواهش افتادن" کامرون برای جدا نشدن اسکاتلند

به "خواهش افتادن" کامرون برای جدا نشدن اسکاتلند

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه هشدار داد پیروزی استقلال طلبان در همه پرسی استقلال اسکاتلند که روز پنجشنبه برگزار می شود، جدایی درناک و عواقب سنگینی خواهد بود.
کامرون که در بندر نفتی آبردین اسکاتلند سخنرانی می‌کرد در آخرین خطابه‌ای که برای اجتناب از تکه تکه شدن انگلیس ایراد می کرد، گفت " من از شما خواهش می کنم این خانواده را تکه تکه نکنید ".
نظرسنجی‌ها نتایج تنگاتنگی را برای استقلال اسکاتلند پیش بینی می کنند.
کامرون خاطر نشان کرد " امکان عقب گرد و فرصت دومی نخواهد بود. در صورتی که مردم اسکاتلند به همه پرسی برای استقلال پاسخ آری بدهند، انگلیس تجزیه خواهد شد و برای همیشه راه های ما از هم جدا خواهد شد ".
کامرون همچنین گفت " اکنون من می‌دانم اشخاص زیادی در اسکاتلند پیش بینی کرده اند به همه پرسی استقلال آری بگویند. من همچنین می دانم که اردوی طرفدار استقلال، آینده بهتری را در همه سطوح در صورتی که اسکاتلند مستقل شود، ترسیم کرده است ".
کامرون هشدار داد اما این آینده بهتر در عالم واقعیت تحقق پذیر نیست.
نخست وزیر انگلیس تاکید کرد پیروزی استقلال طلبان جدایی دردناک و به این معنی خواهد بود که ما دیگر واحد پولی مشترکی نخواهیم داشت و نیروهای مسلحی که در طول قرن ها باهم به وجود آورده ایم، از هم جدا خواهد شد.
این مقام انگلیسی بار دیگر وعده داد " در صورتی که روز پنجشنبه مخالفان استقلال اسکاتلند پیروز شوند، این امر به انتقال قدرتی گسترده و بی سابقه در زمینه سیاست مالیاتی و بهداشت عمومی منتهی خواهد شد ".
دیوید کامرون گفت: این تصمیمی است که می تواند خانواده ی کشورهای ما را از هم بپاشد و اسکاتلند را از بقیه ی « سلطنت متحد بریتانیا» جدا کند. ما باید خیلی صریح باشیم و بگوئیم که این همه پرسی یکبار بیشتر انجام نخواهد شد. این تصمیم فقط یکبار باید گرفته شود. اگر اسکاتلند رای مثبت بدهد انگلیس تقسیم خواهد شد و ما برای همیشه مسیرهای متفاوتی را در پیش خواهیم گرفت.
وی در ادامه :اگر مردم اسکاتلند تصمیم بگیرند که جدا شوند مثل این می ماند که ما با مشقت زیاد خانه ای بسازیم و سپس از داخل آن خارج شویم و کلیدهای آن را دور بیاندازیم. من به همه ی کسانی که روز پنج شنبه رای خواهند داد می گویم که لطفا به خاطر داشته باشید اینجا سلطنت متحد بریتانیا و کشور ما است. من می دانم که افراد زیادی در اسکاتلند هستند که می خواهند به همه پرسی بله بگویند ، من درک می کنم که چرا دادن رای مثبت ممکن است جذاب باشد اما در عین حال می دانم افرادی که به دنبال رای مثبت هستند تصویری از اسکاتلند ارائه کردند که به طرق مختلف بهتر از وضعیت کنونی است.
وی افزود: من وظیفه دارم درباره ی پیامدهای احتمالی رای مثبت توضیح بدهم. استقلال از بریتانیا یک جدایی آزمایشی نخواهد بود بلکه یک جدایی دردناک خواهد بود. ملی گراها می خواهند تامین بودجه ی بریتانیا در بخش مستمری ، بهداشت و درمان و امنیت ملی (اسکاتلند) را از بین ببرند. این ها واقعیت هایی هستند که رخ خواهند داد و به اشتراکات ما پایان خواهد داد. مردم اسکاتلند باید این واقعیت ها را بدانند و بعد تصمیم بگیرند. صحبت کردن از پیامدها به معنی ترساندن شما نیست بلکه مثل این می ماند که کسی به دوستش هشدار بدهد که تصمیم او روی زندگی بقیه دوستانش تاثیر می گذارد.
وی گفت: شما با جدا کردن کشور خود از بریتانیا به تغییری که می خواهید دست نخواهید یافت. شما با تضعیف کردن اقتصاد خود و صدمه زدن به شرکت های خود و تضعیف جایگاه خود در دنیا به تغییر دست نخواهید یافت اما می توانید با دادن رای منفی، به تغییر واقعی دست یابید. ما در کنار هم که باشیم بهتر خواهیم بود. وقتی که تصمیم نهایی را می گیرید لطفا اجازه ندهید که هیچ کس به شما بگوئید که شما نمی توانید همزمان" یک اسکاتلندی با افتخار و یک بریتانیایی با افتخار" باشید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن